Tuesday 2 October 2012

Happiness..

 
Utgangspunktet var Oval Doily Stacker fra Cheery Lynn Dies. Denne er stanset ut, og doilyen (dårlig norsk, ja, men jeg kaller den det..) er deretter malt med gesso og Dylusions sprayen Crushed Grape. Denne sprayet jeg nederst på ovalen mens gessoen fortsatt var våt. Deretter dro jeg blekket utover i gessoen med pensel.
Ovalen har blitt kantet med samme blekk.

Jeg farget hvit bomullsblonde fra WOC med Wild Plum Colorwash. Da dette var tørt dro jeg et lite lag uttynnet gesso over, for å dempe fargen litt.
Blonden festet jeg på en større oval med Ranger Wondertape.

Jeg stanset ut en liten oval fra samme die sett og stemplet happiness på denne med Archival ink Jet Black. Dette stempelet er fra For the Birds-settet fra Fiskars. Deretter svertet jeg kantene med Colorbox Pigmennt Brush Pad Chestnut. Så dro jeg over med et uttynnet lag gesso, og til slutt litt Distress ink Vintage Photo.

Den store doilyen ble stemplet med ulike stempler fra Prima (klokke og ornament) og Tim Holtz (krone). Jeg brukte Archival ink Jet Black og Distress ink Dusty Concord til dette.
Kronen fikk perler fra Kaiser Craft.
Jeg brukte limpistol for å feste blomstene fra WOC, og etter dette fikk de et lite strøk gesso i kantene.
Til slutt monterte jeg kortet og ga det en god dæsj med Perfect Pearls Mist Perfect Pearl.

Til slutt et par detaljbilder:



2 comments:

  1. Ååå kor flott!! Nydelig!!

    Tusen takk for at du er med på det Anonyme Timeglasset hjå oss i AS...

    Klem frå Tine

    ReplyDelete
  2. Mange fine detaljar og wahauo for eit prosjekt ;) Me like lilla :)

    ReplyDelete

I always love a comment! Mwah! :)